Codingame『Skynet - The Chasm - Training』

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 ピョンピョンするバイクを孤島に追いやるゲーム。
行くのはいいけど、どうやって帰るんだろう……。

using System;
using System.Linq;
using System.IO;
using System.Text;
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;

/**
 * Auto-generated code below aims at helping you parse
 * the standard input according to the problem statement.
 **/
class Player
{
    static void Main(string[] args)
    {
        int R = int.Parse(Console.ReadLine()); // the length of the road before the gap.
        int G = int.Parse(Console.ReadLine()); // the length of the gap.
        int L = int.Parse(Console.ReadLine()); // the length of the landing platform.

        // game loop
        while (true)
        {
            string pMode = "WAIT"; //プレイヤーは基本WAIT
            
            int S = int.Parse(Console.ReadLine()); // the motorbike's speed.
            int X = int.Parse(Console.ReadLine()); // the position on the road of the motorbike.

            // Write an action using Console.WriteLine()
            // To debug: Console.Error.WriteLine("Debug messages...");
            Console.Error.WriteLine("R:"+R); //穴までの距離
            Console.Error.WriteLine("G:"+G); //穴の大きさ
            Console.Error.WriteLine("L:"+L); //穴の後にある道の長さ
            Console.Error.WriteLine("X:"+X); //現在位置

            if(S < G+1) pMode = "SPEED";     //スピードが穴の大きさより小さかったら加速
            else if(S > G+1) pMode = "SLOW"; //スピードが穴の大きさより大きかったら減速
            if(X == R-1) pMode = "JUMP";     //穴の手前でジャンプ
            if(X > R+G-1) pMode = "SLOW";    //穴の距離以後は減速
            
            Console.WriteLine(pMode); // A single line containing one of 4 keywords: SPEED, SLOW, JUMP, WAIT.
        }
    }
}


 なんかもっといい方法ありそうなんだけど私の頭ではちょっと…。